Novembre 2019
Publicitat
LA CULTURA DE LA IMATGE

LA CULTURA DE LA IMATGE

Per Tecnonews / AMIC / E.H./A./T.
La nostra s'ha tornat, encara més si cap, la cultura de la imatge. La gran majoria de nosaltres portem una càmera a la butxaca d'una qualitat que els nostres avis i fins i tot els nostres pares mai haguessin pogut ni somiar.

S'arriba a dir que en un dia veiem tantes imatges com una persona de principis del segle passat veia en tota la seva vida. Segons alguns càlculs recents, en tota la història de la fotografia s'han pres 3,5 trilions de fotos. En un trimestre es pugen a internet més de 400 milions de fotografies. Són dades marejants que no fan altra cosa que confirmar la primera idea que anunciàvem.

La pregunta és: ens estem excedint en la cultura de la imatge? La següent notícia sembla respondre a la qüestió plantejada.

Un estudi realitzat per Huawei revela que el 56% dels propietaris de gossos espanyols tenen més interès per fer fotografies de les seves mascotes que de les seves amistats per treure-les en les xarxes socials. El 76% reconeix que amb l'objectiu d'obtenir una foto perfecta s'arregla el seu gos i el 43% afirma fer posar al seu gos. El el 28% revela que cerca emplaçaments perquè la imatge capturada sigui encara millor.

Estimar a les mascotes no és cap delicte. El problema és quan la cultura de la imatge exagerada en què vivim ens fa arribar a considerar els nostres gossos com a objectes per al nostre ús. La cosa arriba a límits quan descobrim que segons el mateix estudi, el 52% dels usuaris planeja crear un perfil propi per als seus gossos a les xarxes socials.

Publicitat
../ad-20/