Agost 2019
Publicitat

LES CANÇONS LLARGUES NO ESTAN DE MODA

Per Tecnonews / AMIC / E.H./A./T.
La revolució tecnològica està condicionant tots els àmbits de la nostra vida. Si les xarxes socials ja van significar un canvi substancial per a la forma que tenim de relacionar-nos i la manera en la qual entenem les notícies, ara li toca el torn a la indústria de la música.

Segons dades de Billboard Hot 100, als Estats Units les cançons cada vegada són més curtes per culpa de Spotify i Apple Music. D'aquesta manera si en 2013 les cançons més escoltades tenien una durada de 3 minuts amb cinquanta segons, en 2018 aquest mateix tipus de cançons dura de mitjana tres minuts amb trenta segons.

Com s'explica aquesta tendència? Els productors de la indústria discogràfica expliquen que les audiències cada vegada són més fugaces i quan veuen que una cançó dura massa temps la tendència és defugir d'aquestes cançons. Això xoca amb el que succeïa fa unes dècades quan les cançons, pel difícil accés a la música, s'allargaven per a atreure les audiències. Llavors, quan costava uns diners considerables poder comprar un vinil, els grups que més triomfaven eren els que oferien llargues pistes.

Cal afegir un altre element més pervers. Les discogràfiques no s'amaguen davant el fet que cobren per pista. És a dir, amb el nou model discogràfic ja no importa el disc o vendre'l sinó que ara la unitat de mesura dels beneficis econòmics és el single. És per això que han reduït la seva durada les cançons, perquè produir una cançó de quatre minuts té un major cost econòmic que produir una de tres minuts i per tant l'eficiència comercial de la segona és major.

Publicitat
../ad-20/