Març 2020
Publicitat
EL CORONAVIRUS AVIVA LA INTEL·LIGÈNCIA COL·LECTIVA

EL CORONAVIRUS AVIVA LA INTEL·LIGÈNCIA COL·LECTIVA

Per T.N. / AMIC / E.H./A./T.
En temps tan complicats com els que estem vivint, no està de menys posar en valor que les grans complicacions amb les quals es troba la humanitat, també aviven la seva creativitat. Com ha succeït a Espanya, els nens de Wuhan també van veure que les seves classes quedaven anul·lades durant un temps. Per a ells va suposar un gran alleujament perquè podrien a la fi dedicar-se a jugar i descansar.

Tot anava bé fins que els mestres de la ciutat xinesa van decidir enviar deures als alumnes mitjançant l'aplicació DingTalk. La resposta dels nens i nenes de Wuhan va ser fruit de la intel·ligència col·lectiva: van hackejar l'aplicació.

Segons explica la revista London Review of Books, el mètode emprat pels alumnes va ser sincronitzar de manera massiva quantitats ingents d'opinions negatives de l'aplicació en els portals de descàrrega d'aplicacions. Si l'app comptava amb una nota de 4.9 abans que el coronavirus s'encebés a la ciutat del país més poblat del món, quan els alumnes de Wuhan van ser confinats la seva valoració va arribar la 1.9. D'aquesta manera l'aplicació era difícilment trobada en l'"store" perquè el propi algorisme de les plataformes de descàrrega d'apps l'enterraven sota la gran oferta d'aplicacions per la seva mala puntuació. Com a conseqüència, l'app acabava per desaparèixer.

Els nens i nenes de Wuhan, igual que els adults, segueixen en situació de quarantena. Certament a la Xina s'estan relaxant els controls, no obstant això el país encara no funciona amb normalitat. Potser aquesta és una gran victòria dels nens, o tal vegada tenir com a professors als seus pares, no era tan beneficiós com semblava.

Publicitat