Desembre 2018
Publicitat

EVITAR L'ALCOHOL, FER ESPORT, OMEGA-3...CONTRA LA MIGRANYA

Per mantenir a ratlla la migranya els experts recomanen evitar l'alcohol, fer esport i consumir àcids grassos omega-3.

Per Ainhoa Sorrosal (UOC)

La migranya és un dels motius més freqüents de consulta neurològica i urgències. Es calcula que a Espanya hi ha uns 3,5 milions d’afectats. 

La prevalença del mal de cap o cefalea en adults és del 47%. El mal de cap no està relacionat amb aliments específics, però el consum de determinades substàncies sí que pot desencadenar migranyes. Detectar quins són aquests elements pot ajudar a espaiar i evitar aquests episodis.

«La migranya és causada per una activitat cerebral anormal. A causa de l’activació d’un mecanisme encefàlic s’alliberen unes substàncies inflamatòries que dilaten o contreuen els vasos sanguinis. La sang que hi passa produeix el batec penetrant i característic de la migranya», descriu Laura Esquius, nutricionista i professora dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC.

«Algunes substàncies presents en el menjar provoquen una reacció immunològica amb un augment consegüent d’immunoglobulina E i, per tant, d’amines. Les amines, al seu torn, poden generar inflamació i desencadenar el mal de cap», matisa aquesta nutricionista. És en aquest punt que recorda que evitar alguns aliments pot ajudar a tenir la migranya a ratlla.


Què cal evitar?

Els additius, com ara alguns colorants i l’aspartam, el benzoat, el glutamat monosòdic, els nitrits i els sulfits, perquè poden produir un cert efecte inflamatori. Els additius són molt utilitzats en aliments processats de consum habitual com refrescos, sucs, iogurts, melmelades, salses, embotits, vi, cervesa, sopes instantànies, etc. Per tant, una alimentació basada en els aliments frescos i naturals és sempre la millor opció.Les begudes excitants (cafè, te, xocolata) i l’alcohol, perquè contenen substàncies que produeixen canvis ràpids en el sistema circulatori.

Prioritzar cítrics, cereals i àcids grassos omega-3 i omega-6

Adoptar un estil de vida saludable, fer exercici aeròbic com córrer, no treballar en excés i descansar també és recomanable per a evitar el mal de cap sever i la migranya. Pel que fa a l’alimentació, cal potenciar els àcids grassos omega-3 (regulen processos inflamatoris) i mantenir un bon equilibri amb els àcids grassos omega-6, a més de consumir aliments rics en vitamina C (cítrics) i vitamina B2 (cereals).

També cal hidratar-se correctament i menjar amb regularitat per tal d’evitar les hipoglucèmies.
Publicitat