Juliol 2019
Publicitat
CUIDA'T: DIVERTEIX-TE PERÒ ALERTA AMB LA CALOR!

CUIDA'T: DIVERTEIX-TE PERÒ ALERTA AMB LA CALOR!

Aquí tens uns bons consells per prevenció

Per E.H/A.T.
Amb les elevades temperatures que vivim a l'estiu convé tenir en compte tot a una sèrie de consells que donen des del Centre d'Emergències (telèfon 112) per prevenir qualsevol disgust i per gaudir de festes, accions físiques o altres tipus d'activitats o feines que es facin en ambients exteriors. Aquí els teniu:

Consideracions per a persones obligades a romandre en ambients o en exteriors molt calorosos fent alguna activitat física o una feina

*Heu de conèixer els signes i símptomes de malalties causades per la calor, comprendre que s'ha d'aturar l'activitat quan es presenten símptomes i prendre ràpidament mesures preventives.

*Organitzeu la feina més pesada a les hores més fresques del dia.

*Durant l'aclimatament (pot durar fins a dues setmanes) s'ha de fer una exposició a la calor de manera gradual, fent pauses de recuperació freqüents.

*Procureu estar acompanyats.

*Preneu suficient aigua fresca (un got petit cada 15 o 20 minuts segons la quantitat de suor), fins i tot sense set.

*Utilitzeu roba lleugera, fluixa i transpirable (per exemple cotó). Si esteu al sol tapeu-vos el cap.

*Feu descansos freqüents i curts en llocs frescos i amb ombra (que permetin que el cos es refresqui)
Mengeu aliments lleugers amb freqüència.

*Eviteu la cafeïna i les begudes alcohòliques. (aquestes begudes fan que el cos perdi aigua i augmenti el risc de desenvolupar malalties causades per la calor).
 

A la llar

*Durant el dia manteniu les finestres i persianes tancades per protegir l'habitatge de la calor.

*Aprofiteu per ventilar ca vostra durant la nit, quan les temperatures han baixat.

 

Cures personals

*Beveu molta d'aigua sense esperar tenir set.

*Eviteu tot tipus de begudes alcohòliques (o no n'abuseu almanco)

*Si preneu algun medicament de manera crònica, consulteu amb el metge; ell us recomanarà la quantitat de líquids que podeu beure al dia d'acord amb la vostra edat i el vostre estat.

*Eviteu els menjars calents o pesats. Recordeu la dieta tradicional d'estiu basada en plats freds, amanides i fruites.

*Utilitzeu roba apropiada: lleugera, no ajustada, de colors clars i preferentment de cotó. Utilitzeu un capell o una gorra per protegir-vos del sol.

*Utilitzeu protecció contra els raigs solars, almenys 30 minuts abans de l'exposició al sol.
 

Precaucions en les vostres activitats quotidianes

*No és recomanable fer activitats que exigeixin un esforç físic important quan fa molta calor.

*Si és necessari peu una hidratació prèvia a l'exercici i beveu de 2 a 4 gots d'aigua fresca cada hora.

*Si us sentiu cansats o us maregeu, interrompeu la vostra activitat i tracteu d'anar a un lloc fresc o amb ombra.

*Planegeu les activitats al matí o al capvespre quan les temperatures no són tan altes.

*No deixeu infants, ancians o animals en cotxes amb les finestres tancades.

*Si teniu a càrrec vostre càrrec gent gran, vigileu estretament la seva situació física, animeu-los a beure líquids encara que no tinguin set i superviseu l'aparició d'algun possible símptoma de deshidratació.

*Presteu atenció als familiars d'edat que visquin sols.
Vigileu que els infants no facin exercicis o jocs exposats al sol a les hores punta de calor.

*Si viviu sols, tracteu de mantenir contacte periòdic amb veïns i familiars.



Ja ho sabeu, gaudiu o treballeu però amb coneixement...

cuidat-problemes-dels-joves
../ad-37/
Publicitat
../ad-20/