
Més articles a Tendències i cura personal
- CUIDA'T: APROFITA ELS BENEFICIS DE L'AIGUA CALENTA, ARA QUE JA ARRIBA EL FRED
- CUIDA'T: MANTENIR LA JOVENTUT
- QUANTES VEGADES PODEM RENTAR LES MASCARETES DE TELA ABANS QUE PERDIN LA SEVA EFICÀCIA
- DESPRÉS DE L'ESTIU... COMENÇA L'OPERACIÓ RESCAT DEL CABELL!
- L'ACNE, UNA AFECCIÓ DE LA PELL QUE AFECTA ADOLESCENTS I ADULTS
- CUIDA'T: GRANETS EN EL ROSTRE EN ÈPOCA COVID-19? ES DIU "MASCNE" I AIXÍ HO POTS COMBATRE
- CUIDA'T: TREURE TATUATGES AMB SEGURETAT. REQUISITS SANITARIS
- DESCOBREIX D'UNA VEGADA PER TOTES, EL TEU VERITABLE TIPUS DE PELL
- CLAUS PER A RENTAR ELS CABELLS A L'ESTIU I REDUIR ELS PROBLEMES DE CAIGUDA A LA TARDOR
- REMEIS PER A ELIMINAR L'OLOR DE PEUS
- DECORAR UN APARTAMENT PER A GENT JOVE
- PREPARA'T PER A PRENDRE TOT EL MILLOR DEL SOL, AQUESTS SÓN ELS NOSTRES CONSELLS
- CUIDA'T: MANERES SANES DE CREMAR 300 CALORIES EXTRA EN UN DIA
- CUIDA'T: CONSELLS I ESTRATÈGIES PER CENTRAR LA TEVA ENERGIA DURANT EL CONFINAMENT
- 5 PROPOSTES PER FER ESPORT A CASA ARA QUE NO PODEM SORTIR
- CUIDA'T: AQUEST HIVERN SEGUEIX AQUEST DECALEG PER A PROTEGIR EL CABELL DEL FRED
- REBOBINEM LA HISTÒRIA DE LA DEPILACIÓ I LES SEVES CONTROVÈRSIES
- ELS JOVES HEM DE GUANYAR ESPAI EN ELS PISOS PETITS
- ELS TALLS DE CABELL DE MODA AQUESTA TARDOR
- ELS TATUATGES INTEL·LIGENTS ENS PERMETRAN MONITORAR LA NOSTRA SALUT
- CONSELLS PER TENIR CURA DEL MÒBIL A L'ESTIU
- ET CONSIDERES UN AUTÈNTIC HIPSTER? AQUÍ TENS 19 TIPUS DE BARBES I BIGOTIS
- ELS MILLORS CONSELLS PER ACONSEGUIR UN BANY RELAXANT
- QUÈ HI HA DE CERT (I QUÈ NO) EN LA COSMÈTICA CRUELTY FREE (LLIURE DE CRUELTAT)
- LES TENDÈNCIES DE CABELL MÉS FRESQUES PER L'ESTIU MÉS CÀLID
- T'OFERIM ELS MILLORS CONSELLS PER ALLEUGERIR LES CAMES PESADES
- CUIDA'T: FER ESPORT PER SENTIR-TE BÉ, UNS CONSELLS
- REDUIX L'EXCÉS DE PES: APRIMA'T 3 QUILOS EN 3 MESOS AMB AQUESTS EXERCICICS
- 5 CONSELLS PER A CONSERVAR UN PERFUM CORRECTAMENT
- ESTRENA LOOK AMB LES NOVES TENDÈNCIES EN TALLS I PENTINATS
- LA COSMÈTICA FETA PER UNA MATEIXA (DIY) NO SEMPRE ÉS INNÒCUA. T'HO EXPLIQUEM!
- CONSELLS PRÀCTICS PER TENIR CURA DE LA SALUT I BELLESA DE L'ESQUENA
- LA CURA DE LES DENTS, DESMENTINT FALSES CREENCES...
- ACONSEGUIR UN CABELL BONIC
- Maquillatge i pentinats per Nadal, i sigues la reina de les Festes!
- VESTITS PER A L'HIVERN
- LES 5 CLAUS PER LLUIR UN CABELL AMB VOLUM INFINIT
- DECORAR AMB FLORS
- T'APUNTES O NO AL BOOM GRINGE?
- Tendències en manicura per la tardor... descobreix els colors!
- MELÓ I SÍNDRIA, LES FRUITES MÉS ESTIUENQUES
- ELS CANVIS D'IMATGE I LES NOSTRES EMOCIONS
- CUIDA'T: Consells de salut relacionats amb els pírcings i tatuatges
- EL LOOK MASCULÍ: CUIDA'L AMB AQUESTS SENZILLS CONSELLS!
- Les nostres ungles es vesteixen de primavera, però quins tons? Descobreix-los!
- Homes! Aquestes són les tendències de cabell aquesta temporada
- DECORAR DE MANERA MODERNA
- IDEES PER DECORAR EL PIS, D'ESTUDIANT O NO
- TORNA A BRILLAR DESPRÉS DELS EXCESSOS NADALENCS
- CANSADA? 10 CONSELLS INFAL·LIBLES PER LLUIR UN ASPECTE DE "BONA CARA"
- PRESUMEIX D'UNA MIRADA QUE ENAMORI
- FER MASSATGES AMB TE VERD
- A CADA HABITACIÓ EL SEU COLOR
- UNA SABATA PARA CADA OCASIÓ
- ELS COLORS DELS LLAVIS
- La simbologia dels colors
- Insectes a la carta
- Bombonlles de sabó
- L’art de fer pets
Passió per la Xocolata
A QUASI TOTHOM LI AGRADA LA XOCOLATA: CALENTA, EN PASTÍS, BOMBONS. DE POSTRES, COM A ESMORZAR O INCLÚS PER FER UN REGAL MOLT ESPECIAL. ERA UN ALIMENT TRADICIONAL QUE ENS ACOMPANYAVA EN SENZILLS BERENARS O BÉ EN REUNIONS FAMILIARS I FESTES. ARA, LA REVOLUCIÓ GASTRONÒMICA TAMBÉ HA ARRIBAT A LA XOCOLATA QUE TENIM A L’ABAST I PODEM GAUDIR D’UNA RENOVACIÓ DOLÇA DE GOURMET.
El moment innovador i creatiu que viu la cuina catalana amb xefs coneguts arreu del món com Ferran Adrià, Santi Santamaria o Carme Ruscalleda, ha fet que la pastisseria, abans considerada com el parent pobre, es beneficiï i s’enriqueixi. Ara mateix, podem trobar llocs renovats amb propostes encisadores d’una nova generació de joves pastissers. A més d’un assortit de bombons fets amb flors, espècies, herbes o infusions, de dissenys i formes modernes, es troben d’altres que combinen materials impensables com ara vinagre i safrà o formatge i anxoves que juguen amb textures i sabors. Les persones amb passió per la xocolata estan de sort. Ara mateix, tothom mira que hi ha de nou a Catalunya ens qüestions de dolços. El antics xocolaters ara són el més innovadors, són gent com Ramon Morató, Xano Saguer, Enric Rovira, Jordi Butrón i Albert Adrià (germà d’en Ferran) entre d’altres, que investiguen i fan nous plantejaments que van des de la recuperació de cultius del cacau de la millor qualitat, amb les varietats botàniques més bones (criollo, forastero i trinitario) a textures inimaginables i pastisseries que s’apropen al client i on ell mateix pot fer la capsa de bombons del seus somnis, triant els tipus de bombons que l’omplirà.UN MICA D’HISTÒRIA El cacau creixia de forma espontània a les selves d’Amèrica central. Les primeres notícies que tenim del seu ús, com a aliment, són dels indis de la civilització Olmeca (cap el 1500 a.c.), que van ser els primers en consumir-lo. Després els maies, els tolteques i, més tard, els asteques van deixar vestigis del seu cultiu a Amèrica central. Quan Henán-Cortés va arribar al nou món, era moneda de canvi i un llegat del déus. Ho feien servir com a medicina i beguda estimulant, i aquesta és la manera com va venir cap a Europa. Al començament, era més aviat amarg però molt energètic i no va ser fins uns quants anys després que se li va afegir sucre per tal de fer-lo més bo. D’un bon principi, van ser els espanyols els propietaris de la fórmula de la xocolata i l’aristocràcia era l’única que la tastava. Al segle XVII, va triomfar, ja endolcit, a la cort i es va estendre per França i Flandes, i a la resta d’Europa.
PER LLEPAR-SE ELS DITS Cacao Sampaka www.cacaosampaka.com Xocoa www.xocoa-bcn.com Espai Sucre (restaurant escola) www.espaisucre.com Chocolat Factory www.chocolatfactory.com
NOUS ESTILS DE XOCOLATA Son xocolaters, pastisseries i escoles de postres que marquen tendència amb plantejaments cosmopolites i traspassant fronteres: Xocoa, Cacao Sampaka, Chocolat Factory o Espai Sucre. Malgrat tot, s’ha de dir que tenen al darrere grans mestres com els pastissers Escribà i Sabat que van revolucionar, allà pel 1900, l’univers de la xocolata introduint ingredients nous amb els quals van començar a fabricar les delicioses mones de Pasqua. De ben segur, estarien prou orgullosos d’allò que hi ha actualment al món de la xocolata .