Setembre 2019
Publicitat

Què menjar per aprovar els exàmens?

Fatiga, cansament, intel·lectualment en blanc... La vida de l’estudiant durant els exàmens no és un camí de roses. Saps que hi ha maneres d’alimentarse per evitar aquest estrès?

Per Montse San Agustin
En principi, tothom sap que per aprovar els exàmens, s’han de preparar amb temps i mètode. També és cert que depèn de les capacitats de cada persona o de l’estat anímic que es té en el moment en què l’estrès li juga a més d’un. Tant de bo que menjant això o allò poguéssim millorar el resultat d’un examen o, fins i tot, apujar la nota. No obstant això, una alimentació adequada és una de les bases, juntament amb l’estil de vida, esport, etc., de la nostra quotidianitat i ens pot ajudar a esquivar possibles malalties i viure amb una bona qualitat de vida. A més, en el cas dels estudiants, amb una natura en desenvolupament i amb un desgast d’energia intel·lectual gran, saber quins aliments són millors durant els estudis és fonamental. Una dieta mal feta, hàbits malsans, no fer esport o no dormir suficient són la causa de futurs problemes no solament físics sinó que també afecten, i és molt important, la capacitat de rendiment mental.

La massa cerebral és tan sols un 2 o 3% del nostre pes corporal i, encara que sigui tan poca cosa en comparació, té la necessitat de consumir i absorbir fins a un 20% de les propietats energètiques dels aliments. S’alimenta concretament d’hidrats de carboni, glucosa i, si no en té prou, de proteïnes i grasses. I no cal dir que quan arriba el temps dels exàmens, necessita encara molt i molt més. S’ha de preparar la màquina, cos i estat mental, per poder resistir tots aquets anys d’intensa feina intel·lectual i sobreviure. Practicar una certa activitat física, no cal que sigui súper intensa, portar una disciplina d’estudi i descans, sense oblidar també d’acompanyar-ho tot amb un bon grapat d’alegria, és part del pla de vida recomanat durant els mesos d’estudi. En particular, per al temps d’exàmens, hi ha tot un assortit d’aliments que ajuden a tenir més rendiment.

I què hem de fer? Doncs per començar, no augmentar les calories. No necessitem digestions pesades o guanyar pes. Però sí, incrementar nutrients com les vitamines del grup B, i E, certes sals minerals (potassi, magnesi i cinc) i oligoelements com el liti, silici, seleni i crom. Preneu nota perquè tots estan relacionats directament amb el rendiment intel·lectual, la concentració, la memòria i, fins i tot, alguns estats emocionals. Són elements dels aliments poc agressius, naturals, que ens fan costat per poder superar moments durs com solen ser els exàmens.

Pautes alimentàries per als exàmens
1 Berenar bé. Començar el dia amb energia i sense baixades de sucre.
2 Per als dinars principals, apostar per la dieta mediterrània i mai pel fast food o menjars ràpids (pizzes, hamburgueses, entrepans...).
3 Sucs naturals i infusions en lloc de begudes amb sucre, amb o sense gas.
4 Com que estudiar consumeix molta energia, pot aparèixer una sensació de buit, de gana. Per això, és millor repartir el àpats en 5 o 6 menjars, dos de principals i la resta com a berenars. Sempre triant per aquests últims fruita fresca i seca, sucs, batuts o entrepans vegetals.
5 No beure massa cafè o begudes amb cafeïna, estarem més desperts, però molt poc concentrats i menys descansats de cara a les proves
6 Els complexos vitamínics no són necessaris si feu una alimentació equilibrada.
cuidat-problemes-dels-joves
../ad-37/
Publicitat