Juliol 2019
Publicitat

The New York Times destapa les bases que moderen els debats a Facebook

Per Tecnonews / AMIC / E.H./A./T.
Facebook ha viscut el seu particular "Annus horribilis". Des que es va destapar l'escàndol de Cambridge Analytica, els problemes per a la xarxa social més important del món no han fet una altra cosa que créixer. El 2018 deixa per a l'empresa creada per Mark Zuckerberg uns registres borsaris gens falaguers i un escàndol de postres.

The New York Times ha tingut accés, gràcies a una filtració, als paràmetres que regeixen el debat de Facebook. La companyia compta amb un grup de treballadors que s'encarreguen de decidir si un debat esdevingut en la xarxa social pot difondre l'odi o fer apologia de la violència.

Segons el rotatiu estatunidenc, les eines per a moderar els debats són parcials, erronis i estan desactualitzats. Si s'ha de jutjar per la informació a la qual ha tingut accés el diari, els moderadors –uns 7.500 repartits per tot el planeta
  • comptarien amb massa poc temps per a determinar si un contingut incompleixen les regles de Facebook. Per norma el temps per a decidir-lo està entre els 8 i els 10 segons.

    El diari ha tingut accés a 1.400 folis d'un document filtrat per un treballador mitjançant el qual els moderadors tenen algunes directrius per a fer el seu treball. Aquest arxiu està, teòricament, fet en funció del context de cada regió. No obstant això, The New York Times determina que existeixen molts errors en les directrius segons el propi context. A més, afegeix que el document, redactat en anglès, fa encara més impossible que s'analitzi veritablement el marc territorial en el qual es produeix un debat en la xarxa social.
cuidat-problemes-dels-joves
../ad-37/
Publicitat
../ad-20/